Wie schrijft die blijft. Je moet schrijven om onder de aandacht te blijven van jouw doelgroep.
Hoe deed jij dat vroeger?
Je bent afgestudeerd en ging op zoek naar een eerste baan. Voor het eerst stel je een curriculum vitae op en schaaft daar dagen aan. Jouw beste vrienden hebben er een plasje over gedaan en dan is hij af; het optimale cv. En toen pakte je door en ging op zoek naar de ideale werkgever. Via het NRC, de Telegraaf of online zocht je naar vacatures.
Daar stond hij dan: de vacature van jouw dromen. Je heeft waarschijnlijk een semi maatwerk sollicitatiebrief verstuurd met daarin een aantrekkelijk aanbod. En wat deed je toen?
Enkele jaren later
Omdat je dit artikel leest weet ik dat jouw sollicitatie tot een baan heeft geleid. Je bent inmiddels manager of ondernemer en opnieuw op zoek naar werk; meer werk. Dat is dus de reden dat je dit bericht nu leest. Je bent verantwoordelijk voor een onderneming, divisie of afdeling en zoekt nieuwe afnemers of je wilt meer omzet genereren bij bestaande klanten.
Start gewoon met schrijven!
Zoals je ooit sollicitatiebrieven schreef aan mogelijke werkgevers zo moet je ook nu weer starten met het schrijven van ‘brieven’ .. aan jouw ideale opdrachtgever. Jouw opdrachtgevers browsen dagelijks uren over het internet, op zoek naar leveranciers. Zorg er dan voor dat jij vindbaar bent via jouw website. De teksten die je nu schrijft en (online) publiceert hebben een duurzaam karakter. Elk artikel via website, LinkedIn profiel of vakblog is eeuwig beschikbaar. Je hebt dus jaren lang profijt van een goed geschreven artikel. Dus, pak die pen en start met solliciteren!
Wat maakt een goede sollicitatiebrief?
Wil je weten welke eisen Google stelt aan een goede tekst? Bel ons dan even via 026 44 30 117 of stuur even een e-mailbericht. Vindt je het moeilijk om zelf te solliciteren maar heb je wel een goede staat van dienst? Schakel dan opnieuw jouw vrienden in of bel First Online; wij zijn ook heel vriendelijk en schrijven uitstekende teksten. Daar draait het toch om? Teksten die gelezen worden en leiden tot meer publiek en meer omzet!
PS:
Deel dit artikel met jouw vrienden en help mij om andere mensen te inspireren en activeren.
PPS:
Lees het verhaal over Frank, die onder de boksbal knock-out ging door zwaantje omdat hij te passief was in het artikel Doot Get