Afgelopen week kreeg ik een offerte aanvraag binnen via de mail voor een van mijn diensten. Natuurlijk wil ik weten met wie ik van doen hebt en aan wie ik ga offreren en dan begint mijn kennismaking altijd via het web. In dit geval Arrow.com. Een super coole naam maar wat doen ze nu? Verkopen ze pijl en boog? Is het een radiozender of wellicht de oude F1 sponsor van Jos Verstappen? Zeg het maar. In dit artikel beschrijf ik het een van onze peilers bij de implementatie van webmarketing: ‘Ik Wil Niet Denken’.
Ik wil niet denken!
Via de site word ik overweldigd door de inhoud maar als je mij nu vraagt ‘wat doen die gasten?’ dan moet ik het antwoord schuldig blijven.
Vanuit het standpunt ‘ik wil niet denken’ is het belangrijk dat de bezoeker van jouw site direct een goede indruk krijgt van jouw werkterrein. Dat kan via een subtitel of met behulp van een slogan waarin je dit probeert uit te drukken. Dat is niet altijd even eenvoudig maar jouw doelgroep vindt het prettig als het duidelijk is.
Iets met elektronica
Inmiddels weet ik dat Arrow een extreem breed aanbod aan diensten verleent en dat ze eigenlijk alles leveren. Totaalleveranciers op het gebied van elektronica. Ze staan aan de basis van nieuwe producten. Zorgen voor de productie, de uitlevering en de nazorg. Een zeer gedreven team van vakmensen verspreid over alle continenten. Je zult nog vaak van ze horen.
Mensen willen niet denken.
Maak het ze dus makkelijk; super gemakkelijk. Kan elke bezoeker vinden wat hij zoekt? Zijn er knelpunten die bij het bestellen naar voren komen? Moet uw bezoeker nadenken en onnodig vaak klikken om zijn doel te bereiken? Gebruikersonderzoek helpt ons aan het antwoord op al deze vragen en nog veel meer.