Vandaag kreeg ik een gave uitnodiging voor een evenement van een Regional Opleidings Centrum; een soort speeddate bijeenkomst tussen stagegever en stagiair. Dit lijkt me interessant om snel een goed beeld te krijgen van een stagiair en ik ben nieuwsgierig naar de presentatie van deze nieuwe lichting collega’s. Het ontbrak echter aan een goed inschrijfformulier. Door deelnemer te laten inschrijven via formulieren bespaar je een hoop onnodig werk.
Helaas ontbrak het aan een mooie pagina binnen de eigen website van het ROC; een pagina met sfeervol fotomateriaal en een samenvatting van het evenement. Als ik wilde deelnemen aan het event dan moest ik even bellen of een mail sturen naar een van de contactpersonen. Dat werkt heel vaak voldoende goed en het zullen wel geen 100 inschrijvingen worden maar dan toch, dit kan beter. Ik heb voor deze school 3 tips
- Verstuur een dergelijke mailing via een e-mailserviceprovider (E.S.P.)
- Maak een mooie landingspagina
- En zorg voor een inschrijfformulier
Ad 1: Maak gebruik van een ESP
Als je een uitnodiging verstuurt via bv. Mailerlite of Mailchimp dan staat dit in eerste plaats al erg professioneel; iets wat je mag verwachten van een opleiding die marketeers en accountmanagers wil opleiden. Daarnaast kun je perfect volgen wat je mailing doet (wie opent hem) en geautomatiseerd een follow-up mailing versturen wanneer het bericht bv. niet binnen 2 dagen geopend wordt.
Ad 2. Een sexy landingspagina
Een mooie landingspagina verkoopt het evenement en vergroot dus het succes. Ik heb begrepen dat het vinden van een goede stageplek behoorlijk lastig kan zijn dus het verleiden van de stagegevers is belangrijk. Een landingspagina kan gewoon binnen de eigen website worden opgetuigd en heeft bv. de volgende URL: www.opleiding123.nl/event/speeddate
Ad 3. Formuliertje hier en daar
Een online inschrijfformulier is echt superhandig. Je vergroot de conversie en je legt alles gestructureerd vast! Vanuit de database kun je daarna alle inschrijvingen exporteren en een bevestiging versturen. En natuurlijk 2 dagen voor het event nog even een reminder.
De middelen om formulieren te bouwen zijn zeer uitgebreid. Wij bouwen al formulieren sinds jaar en dag. Wij helpen je graag. Bel me via 026 44 30 117 of .. maak gebruik van onderstaand formulier.
Bij voorkeur houd ik formulieren zeer compact met slechts 3 invulvelden. De kracht van eenvoud en telefonisch of via e-mail opvolgen leidt tot extra contactmomenten.
Korte formulieren converteren beter (meer aanvragen) en het is bewezen dat 3 velden daarbij het optimum is. Vraag je meer, dan gaat de conversie omlaag. In mijn visie als marketeer wil ik een zo hoog mogelijk conversie. Aan de hand van telefoonnummer of e-mailadres kan ik vervolg geven en de prospect verrijken .. en promoten tot klant.