Verdeling web en Facebook
De meeste vertoningen van banners zijn op het web met ruim tweederde van het totale aantal impressies. Facebook heeft in de kleine twee jaar dat de Facebook Exchange uit bèta kwam al een behoorlijk aandeel weten te genereren. Met de recente aanpassingen in het algoritme waarbij het krijgen van organische impressies moeilijk wordt als merk, zullen nog meer adverteerders gebruik maken van betaalde advertenties op Facebook het komende jaar.
De populairste bannermaten
Het formaat banner dat het meeste is uitgeserveerd is de leaderboard met 728 x 90 pixels. Dit formaat is vaak te vinden aan de bovenkant van websites. Met ruim een derde van het totale aantal vertoningen is de leaderboard letterlijk en figuurlijk een leader. Ander populair formaat is het gemiddelde vierkant (medium rectangle) met 28% van het totaal.
Toch blijft het belangrijk om zoveel mogelijk formaten toe te voegen voor een geslaagde display campagne. Door meerdere formaten toe te voegen, pak je het volledige bereik van jouw te bereiken doelgroep. De overige formaten zullen naar verwachting meer terrein winnen door de opkomst van mobiele display advertenties. De technologie om mobiele advertenties te monitoren wordt steeds beter en daarmee ook de meetbaarheid van de campagnes. In onderstaande infographic van Adcrowd wordt de verdeling weergegeven. First Online beschikt over een eigen ontwerp team voor het ontwerp van een pakkende banner. De beste banner is een banner die converteert. Het concept moet kloppen. Daarna ga je dit vertalen naar meerdere maten. Ook de keuze voor statisch of geanimeerd is belangrijk. Wij helpen u bij die keuze.