.. dan zal het wel zo zijn. Een A- volgens het SEO rapport is natuurlijk heel erg mooi. En wat kan er beter?
Vanochtend besprak ik Oscar Hijink van Hijink Advocaten het website-rapport van Karel. Karel maakt gebruik van analyse software waarmee hij websites kan beoordelen.
Als online marketeer gebruiken wij deze tools natuurlijk dagelijks maar het is altijd verstandig om open te staan voor resultaten op basis van onderzoek of software ontwikkeld door andere partijen.
Je SEO is goed zegt Karel!
Naar verwachting waren de resultaten behoorlijk goed. Dit wil echter niet zeggen dat we ons niet kunnen verbeteren. Ik leef volgens het credo: ‘je hoeft niet ziek te zijn om je te verbeteren’. Wij wisten dat de snelheid van de site* verder omhoog kon;
- We kunnen de site verhuizen naar een voor WordPress geoptimaliseerde hostingprovider. Hierdoor kunnen we onnodige code aan de sitekant schrappen;
- We kunnen afbeeldingen optimaliseren. Dat hebben wij als webdeveloper in eerste instantie niet in de hand maar we gaan dit nu middels een stukje software in eerste lijn voorkomen.
Een ander verbeterpunt was het sociale profiel van Hijink. Volgens de checklist wordt er niet genoeg gebruik gemaakt van Facebook, LinkedIn en Instagram. Dat is zeer eenvoudig op te lossen. Omdat we wekelijks nieuwe teksten schrijven zullen we van elk nieuw stukje content een abstract publiceren via de sociale kanalen met een link naar het volledige artikel.
*Snelheid zal als ranking factor in belang afnemen
Wil jij ook een goed rapport?
Natuurlijk wil je dit en er is geen reden om langer te wachten; dat is voor ons niet meer dan een muisklik. En waarom zou ik jou daarmee helpen? Ik ben nieuwsgierig. Ik ga ervan uit dat jij je wilt verbeteren. Omdat je vertrouwen hebt in mijn vaardigheden zul je om hulp vragen.